ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
I. Bevezetés
1. Az Általános Szerződéses Feltételek (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a JáraiLak (2015. Szigetmonostor, Boglárka u.4.) működtető Járai Kíra, adószámos magánszemély (1016. Budapest, Czakó u.4.)., a továbbiakban: Szolgáltató, elszállásolási szerződést köt Vendégeivel.
2. Egyedi feltételek nem képezik részét a jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.
II. Szerződő felek
1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást a Vendég veszi igénybe. A szolgáltatásra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Szerződő Felek).
III. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
1. A Szerződés kizárólag a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
2. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
3. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a vendégházat, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett vendégházat a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
5. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szállás elfoglalása előtt igazolják a Vendégem applikációban. A vendégházban bejelentés nélkül nem tartózkodhat senki.
6. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
IV. Digitális okmányolvasó és VIZA rendszer
A hatályos törvény értelmében a bejelentkezés és szállás elfoglalás feltétele a szálláshely-szolgáltatást igénybevevő személyek személyes adatait igazoló fényképes igazolvány (személyi igazolvány, kártyaformájú vezetői engedély vagy útlevél) digitális okmányszkennerrel való rögzítése a Vendég vagy a Szolgáltató részéről. Minden vendég azonosítására szükséges beolvasni a fényképes okmányt érkezés előtt, csecsemők és gyermekek esetében is.
A hatályos jogszabály szerint – amennyiben a vendég nem adja át és/vagy nem rögzíti maga a személyi azonosítására szolgáló okmányt, abban az esetben – a vendégház a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. A Vendég Információs Zárt Adatbázis (VIZA) rendszerbe történő adattovábbításra a szállás 2021. szeptember 1-jétől köteles.
A jogszabály alapján megtagadott tartózkodás esetén a vendégház jogosult a foglalási visszaigazolásban szereplő előleget a lemondási feltételek szerint meghatározott módon felszámolni.
V. Az elszállásolás kezdete és vége
1. A vendégházat az érkezés napján 15.00 órától biztosítjuk, a korábbi érkezésre előzetes egyeztetés és visszaigazolást követően van lehetőség.
2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás szerinti nap 23:59 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre.
3. A vendégházat és annak parkolóját a távozás napján legkésőbb 10.00 óráig köteles a Vendég elhagyni.
VI. Az elszállásolás meghosszabbítása
1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
2. Amennyiben a Vendég a vendégházat a foglaláskor a távozás napjaként feltüntetett napon 10.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás díját egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
VII. Árak
1. A vendégház mindenkori listaárai a vendégház weboldalán, folyamatosan frissítve megtalálhatóak.
2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül (például: csomagárak vagy egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja. Amennyiben a Vendég szállást foglalt és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat. A Szolgáltató aktuális árai a szállás honlapján a www.jarailak.hu oldalon találhatók.
3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, amit előzetesen, a szállásdíjjal egyidőben kell megfizetni (450 Ft/fő/éj - 18 éves kor felett). A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
VIII. Ajánlatok, kedvezmények
1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények a www.jarailak.hu oldalon folyamatosan meghirdetésre kerülnek. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni foglalásra vonatkoznak.
2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
IX. Gyermekkedvezmények
A vendégház gyerekeket 10 éves kortól tud fogadni és a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés esetén az alábbi szállás kedvezményt biztosítja:
1. A szállás 14 éves korig ingyenes pótágyas elhelyezés esetén.
X. Szolgáltatások
A JáraiLak ingyenes szolgáltatásai:
- Kávé és tea bekészítés
- WIFI
- Okos TV, streaming szolgáltatások
- Parkolás a kertben
- Hosszabb tartózkodás esetén, heti egy ingyen takarítás
XI. Lemondási feltételek
1. Amennyiben a vendégház ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási és módosítási feltételek a következők:
Amennyiben a lemondás legkésőbb az érkezés napja előtt 21 nappal megtörténik, foglalási díj nem kerül felszámításra. Ennél későbbi lemondás esetén a foglalás 50 százaléka kerül felszámolásra, az érkezés napját megelőző 7 napon belüli lemondás esetén a foglalás 100 százaléka a meghiúsulási kötbér.
A foglalás módosítására az érkezés napja előtti 21. napig van lehetőség.
XII. Fizetés módja, garancia
1. A megrendelt szolgáltatás ellenértéke fizethető átutalással és Szép kártyával (OTP, K&H, MKB).
2. Átutalás és SZÉP kártyás kifizetés esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatás ellenértékének 100 százalékát a Vendég köteles 48 órán belül Szolgáltató bankszámlájára elutalni. Amennyiben a szállásdíj és idegenforgalmi adó összege nem kerül átutalásra a megjelölt határidőig, Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy törölje a foglalást.
XIII. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
1. A Szolgáltató jogosult a szállás szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen és a házirendet betartva használja a rendelkezésre bocsátott vendégházat,
- a Vendég a vendégházat a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 10.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
- a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
- a Vendég fertőző betegségben szenved;
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig;
2. Amennyiben a felek közötti Szerződés "vis maior" okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
XIV. A Vendég jogai
1. A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt helyiségek szokásos használatára, valamint az elszállásolási üzem szokás szerint és különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsátott létesítményeinek szokásos használatára.
2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
XV. A Vendég kötelességei
1. A megállapodás szerinti díj megfizetése: a visszaigazolásban rögzített határidőig.
2. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását, pl. elektromos autó, elektromos roller, elektromos kerékpár töltése
4. Berendezési tárgyakat és textíliákat a szállásról kivinni tilos! Gondatlanságból vagy szándékosan okozott kárt a Szolgáltató az okozóval megtérítteti.
5. A vendéhgáz területén lévő eszközöket, berendezéseket, wellness szolgáltatásokat szállóvendég kizárólag saját felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
6. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény
végrehajtása értelmében 2012. január 1-től a vendégház nemdohányzó létesítmény.
Ennek értelmében a vendégházban a magyar jogszabályok értelmében dohányozni a
dohányzásra kijelölt helyen kívül tilos!
Dohányzásra a teraszon, illetve a kertben van lehetőség. A szobákban, illetve
az épületben történő dohányzás esetén alkalmanként 50.000 Ft kártérítési
összeget számolunk fel.
7. A vendégházban gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni tilos. Tűz esetén a Szolgáltatót kérjük haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a vendégház épületét a lehető leghamarabb elhagyni.
8. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a szállás írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges.
9. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató vendégházában.
10. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállásadónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
11. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a vendégház parkolójára látó vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek.
12. A Vendég (valamint a vendéggel együtt utazó további vendégek is) köteles a vendégház épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen használni.
13. Elutazáskor a Vendég köteles a ház kulcsait a kulcsszéfben hagyni, illetve átadni a Szolgáltató által arra kijelölt személynek. Ennek elmulasztása, illetve a kulcs elvesztése vagy megsemmisülése esetén a Szolgáltató jogosult az adott kulcs után kártérítési díjat felszámítani, melyet a Vendég távozáskor köteles megfizetni.
14. A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató a Vendég vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni (pl. extra takarítás: min. bruttó 15.000 Ft ártól, a helyzet súlyosságától függően).
15. A Vendég köteles a fatüzelésű kandallót a mellékelt leírás szerint – rendeltetésszerűen- használni.
XVI. Háziállatok
1. A vendégházba háziállatot bevinni tilos.
XVII. A Szolgáltató jogai
1. Amennyiben Vendég megtagadja a személyi okmányok beolvasásának kérését, Szolgáltató azonnali hatállyal törölheti a foglalást és a befizetett szállásdíjat kötbérként megtarthatja.
XVIII. A Szolgáltató kötelezettségei
1. A szerződés alapján megrendelt szállás-szolgáltatások az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.
2. A Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések megtétele, azok írásban történő rögzítése.
XIX. A Vendég betegsége, halála
1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
XX. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
2. A szokásos értékű tárgyakért, így különösen, de nem kizárólagosan a Vendég által a szálláshelyre bevitt értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik – ennek bizonyítási kötelezettsége a Vendéget terheli. A Szolgáltató parkolójában lévő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
3. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
4. A vendégház fatüzelésű kandallójának igénybevétele a Vendég saját felelősségére történik, annak nem rendeltetésszerű használatából okozott károkért a Vendég felel.
5. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
XXI. Titoktartás
1. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény szabályainak megfelelően eljárni.
XXII. Vis maior
Olyan, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény (így különösen háború, forradalom, lázadás, katonai puccs, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, földrengés, egyéb természeti vagy ipari katasztrófa, áramhiány, sztrájk bekövetkezése, jogszabályváltozás, rendkívüli politikai, társadalmi események, állami intézkedés, radikális piaci változások), amely a fél ellenőrzési körén kívül esik, és nem volt elvárható, hogy a körülményt a fél elkerülje vagy a kárt elhárítsa. A vis maior az akadályoztatott felet felmenti a Szerződésből eredő kötelessége teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák. A felek kijelentik, hogy a Vendég egészségi állapotában bármely okból bekövetkezett változást (pl. baleset, megbetegedés), illetve a Vendég érdekkörébe eső családi, társadalmi eseményeket, történéseket nem tekintik vis maiornak.
XXIII. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, panaszkezelés, eljáró bíróság
1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló vendégház található.
2. Valamennyi, az elszállásolási szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság kerül kijelölésre.
3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
4. Vendég a szállás működésével, a foglalásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a JáraiLak üzemeltetőjét:
Járai Kíra
Cím: 1016. Budapest, Czakó u.7.
Elektronikus levelezési cím: jarailak1@gmail.com
Telefonszám: +36 20 4530721
5. Az írásbeli panaszokat a Szolgáltató a jogszabályban előírt 25 napon belül érdemben megválaszolja.
6. A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.
7. A Szolgáltató a panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indoklással ellátva és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére. Ha az érdemi döntést közlő irat jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett, annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.
8. A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 25 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén Vendég az alábbi testületekhez, hatóságokhoz fordulhat:
- A fogyasztónak minősülő Vendég a fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértés esetén a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz, illetve a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat: www.jarasinfo.gov.hu
- A fogyasztónak minősülő Vendég a fogyasztó lakhelye vagy a szolgáltatás kötelezettje tevékenységének helye szerinti Békéltető Testület elérhetőségein kezdeményezheti az eljárást. A megyei szervezetek listája itt érhető el.
- Ha
Vendégnek kérdése van az eljárással kapcsolatban, a Budapesti Békéltető
Testülethez fordulhat, mint online vitarendezési kapcsolattartó pont:1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Email cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: +36 1 488 21 86
Telefon: +36 1 488 21 31
14. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Ptk., valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályai és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szól 200. évi CVIII. törvény, valamint az 1997. évi CLV. törvény rendelkezései az irányadóak.
Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a honlapunkon megjelenő adatok, dokumentumok, információk, képek, ábrák, írások, és grafikák, illetve a honlap Ön képernyőjén megjelenő kialakítása a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései értelmében védelem alatt állnak.
A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a vendégház honlapján tüntet fel.
Kelt: Szigetmonostor, 2025. február 05.